Seminaro „Holokaustas kaip atskaitos taškas“ patirtys

  • Paskelbė : Justina Ambrazaitienė
  • Paskelbta: 2023-10-18
  • Kategorija: Renginiai

Spalio 11- 13 dienomis mūsų mokyklos istorijos mokytoja Eglė Grabauskaitė dalyvavo seminare  „Holokaustas kaip atskaitos taškas“ (Holocaust as a Starting Point). Seminarą organizavo trijų šalių organizacijos, kurios veiklą vykdo dviem kryptimis: viena jų tai moksliniai Holokausto tyrimai, kita svarbi šaka tai edukacinė veikla. Čia kuriamos programos, ruošiami edukatoriai pagilinti visuomenės, mokinių žinais Holokausto tema.

Seminaro idėjos autorius – Prancūzijos muziejus „Memorial de la Shoah“. Seminaro tikslas buvo per Holokausto prizmę kalbėti abie Lietuvos – Lenkijos istorinius nesutarimus, požiūrių skirtumus, skatinti bendradarbiavimą. Šio tipo seminarai organizuojami ir tarp kitų Europos valstybių. Seminarai vyko Lenkijos muziejuje „POLIN“. Ši institucija skirta Lenkijos žydų istorijai. "POLIN" didžiulę svarbą skiria tyrimams ir visuomenės švietimui.  Dažnam tyrėjui, edukatoriui, mokytojui Lenkijoje tai yra kokybiško turinio ženklas.  Iš Lietuvos pusės organizatoriais buvo  Tarptautinė komisija nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams tirti prie Lietuvos Respublikos Seimo. Ši komisija jau ne vieną dešimtmetį atlieka totalitarinių režimų nusikaltimų tyrimus, vienodą dėmesį skirdama abiems okupantams, neišskirdama nei vienos Lietuvos gyventojų grupės.

Seminaro stuktūra – paskaitos ir pratybos. Paskaitų tikslas pagilinti dalyvių žinias ne tik Holokausto temos rėmuose, bet ir lietuvių-lenkų-žydų santykių trikampyje. Analizuotos Holokausto atminties problemos Lenkijoje, Lietuvos žydų istorijos rekonstrukcija Lietuvoje, 1941 metų žydų pogromai Lenkijoje, lietuvių, lenkų, žydų istorinių pasakojimų kūrimas grindžiamas dialogu. Kita seminaro kryptis – pratybos. Jų metu mokėmės mokyti apie Holokaustą vengiant šokiruojančių, žmoniškumą žeminančių vaizdų, bet akcentuojant prarastus žmonių gyvenimus. Dalyvavome ekskursijoje po Varšuvos geto teritoriją. Ekskursija buvo pagrįsta dalyvio kaip centrinės figūros modeliu.

Šių mokymų tikslas yra kurti praktinę pamokos medžiagą bei scenarijus Lietuvos, Lenkijos ir bendrai Europos mokytojams. Mokytoja Eglė Grabauskaitė kartu mokytoja Malgorzata Kowalczyk iš Lenkijos, Osiecznica miesto bendradarbiaus ruošdamos šią pamoką. Procesą prižiūrės ir koordinuos patarėjos pedagoginiais klausimais, „Memorial de la Shoah“ muziejaus bendradarbė dr. Renata Dominic ir muziejaus darbuotoja Katja Beckel.

Seminare dalyvavo devyniolikos mokytojų, edukatorių, muziejininkų grupė iš Lietuvos ir toks pats skaičius mokytojų ir edukatorių iš Lenkijos. Atsirado ne viena bendraminčių grupelė, kuri sieks kurti bendrus projektus, įtrauks mokinius iš Lietuvos ir Lenkijos, skatins jų bendravimą, bendradarbiavimą ir vienas kito pažinimą. 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas